söndag 2 november 2014

Man lär så länge man lever....

Svallkött...eller vad det nu heter är ju något man kan få runt slangen. Så hade även jag fått för nån vecka sen. Smörjer man sitt svallkött så trillar det av efter någon dag eller så. Smidigt. 

Svallköttet är ju kroppens sätt att täta runt slangen (vad jag förstått) och tittar ibland ut ur hålet. Betnovat som salvan heter var slut när jag behövde och fick prova en ny som Birgitta fått på apoteket istället. 

Till sakan hör nu att jag hade fått ett skavsår i underkanten av skinnporten (alltså inte runt hålet utan lite längre ner) och är van sedan början att smörja med aloe vera. Började mörja med den nya salvan och vanan tog över och jag smörjde även mitt skavsår!! 

Det var inte ett jättesmart drag för det blev inte bättre! Tvärtom! Det gick hål på huden och det vattnade sig. Men svallköttet försvann! Hahahaha

Så läxan blev att se upp med vad man smörjer med ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar