onsdag 12 november 2014

Det går bra nu :)

Hej hopp! 
Nu var det minsann alldeles för längesen jag bloggade. Det flyter på fint och jag känner att spolningarna går fint. Det blir tomt och det känns som det ska. Har kommit på ett litet knep som funkar för mig och det är att stå framåtböjd vid spolningen. Inte världens bästa ställning för ryggen (tur ingen ser hur det ser ut) men det är ju så liten stund. Ja, det är ingen lång stund längre. Har fått in en jäkla svung på spolningarna. Till och med dottern utbrast häromdagen: är du redan klar!!!! :)

Idag har jag varit hos syster Micke och kortat slangen. Skönt att inte ha den i vägen 0,7 cm kapades av och detta var den tredje gången jag kapade den. Fast dom andra gångerna var det lite mer som åkte bort ;)
Syster Wilma var också med och assisterade, snart kan hon göra detta hemma haha. 

Måste bara tala om känslan som infann sig i helgen. Var ute på stan med min man för att göra lite shopping. Tänkte investera i ett par nya byxor och en tröja. Provade byxorna i storlek L tyckte dom satt löst men tänkte ändå att det var bästa att ta dom. Men jag blev övertalad av biträdet att testa i storlek M. Starkt skeptisk tog jag byxorna och gick in i hytten... Började åla i byxorna och tänker att detta är lönlöst! Kommer upp till låren (då det vanligtvis tar stopp) och känner att byxorna glider ÖVER låren! JAG FICK PLATS I ETT PAR BYXOR I STL MEDIUM!!!!! När hade jag det sist?? Kommer inte ens ihåg det!! 

Men jag uppskattar det mer än ord kan säga. Detta vore alla överviktiga väl unnat! Och det uppskattas även i hemmet kan jag säga ;) 
Ja.. Man får en och annan fin blick hahaha.

Imorgon är det vägning! Det känns gott! Speciellt efter vår för och efter bild vi tog med gänget. Den kommer alldeles snart :)

//fia




Syster Micke och syster Wilma :)



Som sagt, den behövdes kapas ;)



Syster Wilma får äran att kapa slangen (till hennes stora lycka) :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar