fredag 24 oktober 2014

Låt kroppen och själen vila

Ösregn! Så känner jag mig just nu.
Inte på grund av min lilla uppgång på 7hg utan att jag fått tillbaka min förkylning med full kraft.

Hade inte frisknat till helt från förra och nu var det dags igen. Idag åkte jag in till vårdcentralen för en koll då jag tycker att sex veckors förkylning är mer än nog! 

Tyvärr var det dystra nyheter. Ingen bakteriell infektion utan en massiv virus infektion som gjort alla slemhinnor svullna. Finns ingen hjälp mot det. Blev ordinerad alvedon, vila, nåt varmt att dricka och jobbförbud :(

Har ju jobbat nästan hela tiden men får nog göra som doktorn sa: du måste vila både kroppen och själen! Så det tänker jag göra nu. Är ledig från jobbet tills onsdag. Hoppas på bättring tills dess!

Igår var jag hos Birgitta och fick en ny konnektor. Träffade brorsan där också som skulle byta ventilen och korta slangen. Givetvis blev det en photoshoot ;)

Nu funkar kopplingen bättre. Kör fortfarande den gamla konnektorn för har kommit på ett litet knep. Om jag drar spaken på konnektorn fram och tillbaka några gånger utan att räkneverket snurrar (man får inte dra för långt) så går det lättare. Vet inte varför men värt att testa. 

Nu blir det vila för hela slanten för imorgon smäller det ;) tanten blir äldre haha. Det ska firas med lite god mat och nåt glas champange ;)

Puss o kram

//fia


Min galna bror :)


Och hans lilla kantarell ;)

1 kommentar: