torsdag 16 oktober 2014

Andas ut...

Nu är det gjort! Så jäkla Skönt. För er som inte har sett det så har jag gett en interju med lokaltidningen BLT. Stort uppslag tillsammans med kirurgen Henrik Forsell. Väldigt spännande och en helt ny erfaranhet. Hoppas att denna metoden belyses lite nu och att alla förstår vad det går ut på. Detta är ingen genväg. Det är bara det att denna metoden är lite mer skonsam mot kroppen och att vi faktiskt får lära oss äta normalt. Inga måltider på 5 minuter längre utan upp emot 30 minuter! Det är skillnad det ;) 
 Jag har fått en enormt positiv respons hela dagen i sociala medier men även från människor jag mött under dagen. Så härligt med respons från människor man minst anar! (Och alla andra också givetvis) Är ödmjukt tacksam för alla hejarop! Jag har svårt att sträcka på mig och ta emot all feedback, vill inte ta för mycket plats! Jag är ju inte ensam. Det finns så många andra fantastiska aspiranter som inte hörs eller syns men som ändå gjort ett otroligt jobb! En stor eloge till alla dom! Grymt jobbat! 
Jag har börjat fundera lite och det känns som om jag förändrats. Mer än bara utseende. Jag skäms inte längre för att ta plats. Jag är mer självsäker. Fast jag faller tillbaka ibland till den dåliga självkänslan där jag inte är så mycket värd. Att andra räknas mer än jag själv. Osäkerheten. Att det jag tycker och tänker är fel. Skönt att vågskålen börjar väga över på rätt sida. Jag är långt från färdig med min förändring men den sker sakta men säkert. Det gäller att tro på sig själv! Jag vill, jag kan, jag ska!!!!!! 

Jag har fått en mycket udda erfaranhet denna veckan. Har fått fruktansvärt ont i min svanskota! Har väldigt svårt att sitta någon längre stund framför allt inte på någon hård pinnastol! Jag är ju van vid min vaddering i ändalykten! Får fundera på att köpa mig en sittring ;) hahaha..
Dessutom är vågen avklarad denna veckan. -0,9 kilo
Är riktigt nöjd över det! 
Min nuvarande vikt (på min våg hemma) är 85,7! Sjukt! Jag som började med 35 kilos övervikt har endast 9,7 kilo kvar till målvikten. Kan knappt tro det,. Gått ner 23 kilo nu. Måste nog fira det snart :D
Lite skumpa till helgen kanske och andas ut ;)

//fia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar