tisdag 14 oktober 2014

Blandade känslor..

Jag är upprymd, glad, ledsen, bekymrad och överlycklig. Ja, allt detta på samma gång. Det händer mycket i mitt liv just nu och jag har svårt att hänga med. Imorgon är mitt ingrepp fruktansvärt officiellt och det är lite ångestladdat. Vet inte vad jag tänkte när jag gav mig in på att ge in interjuv men förhoppningsvis ger det ljus åt behandlingen.. Eller slangbantningen som det så fyndigt stod på instagram.. Slangbantning? får nog fundera på det uttrycket ett tag. 
Min tanke med interjuven var att ge lite hopp och mod åt andra som lider av sin övervikt. Det finns hjälp att få! Och det behöver inte vara så drastiskt som att koppla om hela magen för att tvinga kroppen till svällt.. Detta fungerar också. Sen är det ju inte säkert att det fungerar för alla. Så är det med allt i livet. Det som fungerar för mig kanske inte fungerar för dig men man måste testa för att veta. Och det viktigaste av allt är att om man inte försöker så får man aldrig veta! Jag är så glad och tacksam att jag tog mod till mig och försökte. Att jag var nyfiken. Att jag så gärna ville vara med och bana väg för ny vetenskap. En ny behandling mot övervikt. För så många människor lider av just övervikt, lider i det tysta. Testar diet efter diet. Nu har jag satt stopp för det, inga fler dieter. Bara normalt ätande och motion, eller snart motion. Ska bara få tillbaka all min styrka från förkylningen först ;) 
Ska ta och krypa ner i horisontalläge nu och hoppas att sömnen jagar bort alla blandade känslor :) 
Ta hand om er..

//fia


3 kommentarer:

  1. Jättebra artikel! Modigt gjort av dej fina du!!! Tycker det var bra jobbat av dej, som du säger att det kan ge hopp till andra!!
    Kram på dej och lycka till i fortsättningen!

    SvaraRadera
  2. Du är modig! Det ska vara stolt över dina framgångar! Och om någon inte gillar det så skit i dem, haha. Det finns inget fel i att vara vacker och må bra kompis. Kramisar <3

    SvaraRadera
  3. Tack för all uppmuntran och ert stöd! Det betyder så enormt mycket. Jag hoppas kunna ge lika mycket tillbaka till er! Det känns så otroligt bra att ha så många fina människor runt mig. Tacksamhet!! Kram på er <3

    SvaraRadera