måndag 20 oktober 2014

Alla människor är rädda för det okända...

Trots att responsen varit överhängande positiv så finns det ändå människor som är kritiska. Och det är ju i och för sig bra. Det måste det finnas. Har i och med min medverkan i lokaltidningen spridit kunskap om metodens exictens och givetvis hör jag negativa kommentarer om metoden. Inte direkt till mig (konstigt nog) utan det är sånt jag hör på omvägar. Hur äckligt och konstigt det är. Att då får man ju minsann inte lära sig att äta, Om man ska spola ut maten! Synd att såna människor inte vågar komma till mig. Varför inte gå direkt till källan? Där man kan få mer information. För det är ju så att för det mesta är det okunnighet och okunnighet gör människa osäker och rädd. Det är lättare att avfärda något som man inte vet något om. Jag har själv gjort det innan jag förstod vad det gick ut på. Och har man inga problem själv med övervikt är det hemskt lätt att tycka. Vad är det som gör att en GBP (gastric bypass) är så mycket bättre, normalare? Koppla om inne i kroppens system? Tvinga kroppen till svällt? Det accepteras mer (som jag upplever det). Eller är det så att den metoden funnits längre och blivit mer accepterad med tiden? Nu ratar jag inte GBP, utan den metoden passar vissa människor bättre. Det är väl en jäkla fördel att det finns två att välja mellan! GBP hade inte passat mig och aspire kanske inte passat dig. Då ska vi väl vara fruktansvärt tacksamma att vi inte behöver hoppa på något som vi inte tycker verkar bra. För sanningen ser ut så här idag. Övervikten är ett stort problem. Något måste göras. Och kan man inte göra något själv så finns det hjälp! Det är ju det som är det fina. 
Jag höjer mig över okunskapen och är stolt! Stolt att jag vågade, stolt att jag inte bara sitter hemma och tycker synd om mig själv. Stolt att jag vågar stå upp för mig och mitt beslut. Jag hoppas att fler kommer att förstå syftet med denna metoden. Våga lära mer! Kunskap är guld värt <3

//fia

2 kommentarer:

  1. Jag kan bara hålla med, inget att tillägga! Okunskap är alltid farlig, no matter what =)

    SvaraRadera
  2. Och jag är glad att det finns såna människor som du, som informerar och kan ge såna som mig lite hopp om att det kanske finns en chans för mig oxå att få ett lättare liv ��

    SvaraRadera