torsdag 2 oktober 2014

Då var vågen avklarad :)

Då var invägningen på min våg gjord för denna veckan. Om jag var deppig och besviken över mitt ynka hekto förra veckan jublar jag desto mer denna :) -1,8 kg ner!! Det är helt otroligt! Skulle dansa, hoppa och jubla om det inte vore för att kroppen inte alls vill det. Är trött och nedsatt av att vara sjuk nu. Ont i hela ansiktet och huvudet. Imorgon måste jag nog ta tag i detta. Fick en frist av sköterskan tills imorgon, är jag inte bättre då måste jag komma in. Vet ju att astman ställer till det och att det är därför det tar tid att bli frisk. Ska försöka ta mig till ett möte imorgon på jobbet och se hur det går, tvivlar dock på att det funkar. Är ju som en neandertalare fram till 14:00 innan all hosta och snörvel blir hanterbart. 
Ska ta mig in till stan ikväll för att träffa mina peg-isar (syrran, brosan och svägerskan). Det var ett tag sen vi sågs alla nu och jag är ruskigt nyfiken! :) vet ju att dom går ner rejält i vikt så kul att få se skillnaden :) 
Syrran har ju tappat mer än 40 kg!!! Brosan 34kg (tror jag) och svägerskan som jag, runt 20 kg. Sjukt!!!! Men så häftigt! 
På väg till apoteket igår gick jag förbi ett skyltfönster och tittar till och ser bilden av en helt normal människa... Tittar en extra gång och inser att det är jag!!! När hände detta!! Jag offrar ju ingenting!!! Jag äter god mat, tar en fika och tar ett glas rött till helgen, jag till och med äter godis ibland! Och ändå! Men som jag säker skrivit innan så har hela mitt sätt att äta ändrats. Till det bättre. Det är detta som är så härligt med denna metoden, att jag lär mig äta på nytt, att jag lär mig äta rätt. Stanna när jag är mätt. Äta lungt och tugga länge, dricka mycket. Då hinner hjärnan fatta att magen är mätt. Inte slänga i sig maten uthungrad för att backa om och överäta innan hjärnan fattat för att sen sitta där överjäst i paltkoma. Den känslan finns inte längre och det är jag så tacksam för! 
Då kör vi en vecka till!!! :D

//fia

2 kommentarer:

  1. Grattis till er alla! Och det är ju dags att friskna till A-S =)
    Snart är det min tur...
    Kramisar Zanetta

    SvaraRadera
  2. Tack Zanetta! :) ja nu närmar det sig för dig också, så spännande :) vi ses på mötet på onsdag! Kram //fia

    SvaraRadera