onsdag 29 oktober 2014

Möten, sjukdomar och lite festligheter :)

Ja nu var det ett tag sen jag skrev här, får skylla på den här infektionen som härjar i min kropp. Är helt orkeslös och får sovattacker ungefär vid 14:30 tiden och då måste jag bara lägga mig och sova. Fick en tid till vårdcentralen idag för att träffa läkaren. Mina bihålor var så täppta imorse att varet trängde upp ur ögonen, inte jätteskönt, och kunde inte titta normalt förrän efter 13 -tiden idag.. Inte konstigt man är trött. Huvudvärken ska vi inte ens tala om! 

Så idag fick jag äntligen träffa en doktor! Fanns inga tecken på bakteriella infektioner men allt pekar mot mykoplasma, en relativt vanlig virusinfektion som många har utan att veta om det men den kan vara mycket seg och långvarig med orkeslöshet och många infektioner som kommer till ex, lunginflammation, bihålsinf, öroninf mm

Mitt har satt sig i luftrör och bihålor. Men fick ett dunderkur med kortison som ska få all svullnad att lägga sig och att jag kan få lite ork tillbaka. Hon lovade till och med att höststädningen kommer att ske inom några dagar ;) om inte, blir det en rejäl kur med antibiotika. Så nöjd o glad att jag fick lite svar.. Även om det innebär vetskapen att det kommer att hänga i lite till. Men det finns ett slut! :)

Igår var vi på möte med aspiranterna och även några som påbörjat fastan inför pegsättningen i november. Vilken bra ide att bjuda med dom! Hoppas att vi kunde ge lite mer information om hur det var för oss och lite tips och ideer. Det finns ju trots allt lite tips och trix. Sen tyckte jag själv att det var otroligt roligt att få träffa lite nya människor! Är ju en väldigt social människa (lite väl ibland) och tycker om möte med nya människor :) så detta var ju kanon! :) 

Var ju själv hemma denna kvällen då maken jobber kvällsskiftet så dotter hjälpte birgitta på kontoret ;) 
Kan säga att hon var så nöjd med det! Hon testade stetoskopen och andra roliga grejer som fanns där. Passade själv på att undersöka svägerskan med stetoskopet när BIrgitta och Dottern sprang ut på ett ärende, hahaha. Har alltid velat testa ett sånt!!!! 

Har ju även lyckats ta klivet in som 33 åring sen jag skrev sist! (Egentligen är jag bara 27) 
Orken till trots kom det några gäster på eftermiddagen men det gick hur bra som helst och visst var jag trött! Men det var det värt. Fina presenter och ett glas champange, god mat och tårta. Ja.. Och det går ju jättebra att unna sig det! Och ändå gå ner i vikt!

Imorgon är det invägning. Denna gången känns det bättre. Har fått igång spolningarna igen och nu känns det som det ska vid tömmning. 


Kram på er
//fia


Dottern hos Birgitta :)






Syrran Carola och så jag på min födelsedag. Hon har tappat 47 kg!!! Helt otroligt bra! Man känner inte igen henne längre.. :) får nog be henne presentera sig nästa gång hahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar