måndag 29 september 2014

Inte så smart...

Igår kände jag mig lite piggare mot veckan som gått så jag ringde syrran och vi for iväg till skogen för att leta lita lite svamp, ja leta behövde vi ju inte men som inbitna svampplockare försvann mer än tre timmar i skogen. Den sista timmen fick jag svår yrsel när jag satt på huk för att sen resa mig igen, fick ta en paus med plockandet då det svartnade för ögonen och hörslen blev dämpad. Men vi åkte hem mer än nöjda med tre korgar fulla.
Väl hemma kände jag mer tröttare och tröttare och jag fick ont i halsen framåt kvällen. 
Imorse vaknade jag helt igenkorkad i näsa, öron och luftrör, så bara att konstatera att det inte var något smart drag att gå till skogs igår ;)
Med detta tillstånd idag har jag kommit på att det inte är helt lätt att aspirera, för jag kan helt enkelt inte tugga. Då kvävs jag ju!!! Och det är liksom inte så lätt att tugga med öppen mun och inte så fräscht heller för bordsgrannen :) 
Denna förkylning börjar gå mig rejält på nerverna nu. Så segdragen! 
Jag vill bli frisk nu! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar