onsdag 24 september 2014

Måste hitta tillbaka..

Har varit på turne idag. Tog en tripp till ikea med dottern och svärmor och det funkade utmärkt att aspirera även där. Det gäller bara att leta upp en toalett med handfat i, handikappstoaletten är ett säkert kort!! (Brukar välja matställe efter toalett) :)
Det var så skönt att komma iväg lite och slippa alla måsten. Skulle behöva lätta lite i kalendern, känner att jag börjar falla tillbaka i stressen och alla måsten. Innan ingreppet var jag så uppstressad och ville att allt skulle gå så fort som möjligt, till och med maten. Skynda, skynda. Och det är ju inte så bra. Man känner inte vad maten smakar, man hinner äta mer innan man känner att man är mätt. Fastan och ingreppet fick mig att släppa mycket av det för det går ju inte att jäkta när man ska aspirera. För att aspirera måste man tugga maten till mos/vätska och då måste man ta det lungt. Jag tappar fokus lite. Jag får se hur denna veckan gått för imorgon är det vägningsdag. Har ingen bra känsla alls inför det! Intalar mig själv att bara det är 1hg minus så är det bra, godkännt, på rätt håll men känner redan ikväll att jag är besviken på mig själv. Att det inte har gått på rätt håll. Vet sen innan att det kan vara en väldigt missvisande känsla men den finns där ändå. Det är toppar och dalar men det hade jag säker haft ändå ;)

Däremot är jag så glad över att så många tar kontakt för att få information om metoden och hur man kommer med. För den funkar ju alldeles utmärkt! :) tror att fler och fler förstår syftet med det hela precis som jag gjorde tillslut :) jag kan bara tipsa, skicka vidare och jubla över att kunna hjälpa någon som behöver. Har till och med haft några personer med mig vid aspirering! Jag blottar mig helt för dom som går i tankarna eller bara är väldigt nyfikna och intresserade av hur det ser ut :) några tycker det är väldigt häftigt och andra är lite mer skeptiska. Jag delar gärna med mig... Oavsett!! 
Håller tummarna hårt inför imorgon.. Annars får jag jobba på att tillåta mig själv att misslyckas!

//fia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar