lördag 20 juni 2015

Midsommar <3

Hej på er 
Hoppas ni har haft en fin midsommar med lite solglimtar. Vi firade min mans mormor som fyllde ärbara 80 år! Ett väldigt trevligt kalas med god mat och dryck. Porterstek, kokt potatis och grönsaker, ljuvligt gott, och givetvis den klassiska jordgubbstårtan. 



Vid halv fem åkte vi hem mätta och belåtna. Dottern spelade musik på ipaden och maken och jag tog oss ett glas rött vin samtidigt som vi alla hjälptes åt att skruva ihop köksinredning från ikea. 

Vi hade det väldigt trevligt och njöt av musik och lite småprat samtidigt. Efter ett tag började känner jag mig konstig. 
Trött.. Och lite olustig.

Efter några minuter känner jag en varm våg genom hela kroppen. Det liksom vällde fram genom bröstet och det började sticka i ansiktet och hårbotten. 'Skit också, säger jag till maken, jag tror jag får en panikångestattack'!

Har haft några sånna genom åren och det är minst sagt väldigt otrevligt! 

Men en halv minut senare svettades jag som en gnu! Det bokstavligen rann av mig. Maken hjälpte mig av med klänningen och jag skakade som ett asplöv. Hur jag än försökte kunde jag inte hålla mina händer stilla. 

Då förstod jag att det inte var en ångestattack. 
Tillsammans konstaterade vi att det säkert rörde sig om ett blodsockerfall. Jag fick i mig tre bananer och två persikor. Fick torka min kropp med jämna mellanrum då svetten öste av mig. 

Efter frukten blev jag sakta bättre men var trött hela kvällen och gick till sängs tidigt. 
Idag känner jag mig mycket piggare tack och lov då jag jobbar ett dygnspass. 

En väldigt otrevlig upplevelse och jag har ingen förklaring till varför. 

Kanske svaret kommer nästa vecka då mina blodprover är klara. Var ju på vårdcentralen i torsdags för en liten koll på mina värden. Har mått lite si och så den senaste tiden. 

Hoppas ni får en fortsatt härlig helg! Förhoppningsvis blir det lite sol för vår del imorgon <3

//fiia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar