måndag 8 juni 2015

Läkartid

Nu minsann har jag äntligen fått tummen ur det berömda stället och ringt vårdcentralen idag. Fick en tid den 18 juni, ledig som tur är men på årets värsta dag. Ja, värsta dag om man ska in till den stora staden ;) 
Jag pratar om lövmarknadsdagen. Dom som bor i dessa trakter vet säkert vad det är och för er som inte vet så är det nordens största marknad (tror jag). Då stängs halva stan av och varenda människa i södra sverige trängs i stadens kärna.. Ja det känns så i alla fall. Och givetvis ligger min vårdcentral mitt i denna smeten. Men jag får ta bussen den dagen om jag får plats hahaha

Men det ska bli skönt att få komma dit och förhoppningsvis få lite svar på varför jag mår som jag gör. Var hos Birgitta idag och fick en ny konnektor och vi passade då på att gå igenom mina gamla provsvar från halvårskontrollen. 
Det enda var billirubin-provet som var lite hög, men det kan bero på lite grus eller nån liten sten i gallan. Borde inte ge såna här besvär. Fick lite tips av birgitta på vilka prover som kunde vara bra att ta (d-vitaminbist, B-12 brist, THS sköldkörtlen och borrelia)

Ja, givetvis kunde jag ju inte låta bli att googla och det mesta verkar passa in hahaha :D
Ska låta bli att googla mer nu, man blir ju bara sjuk av det ;)

Ibland undrar jag om jag bara inbillar mig allt, att jag inte är sjuk. Man kanske ska må så här när man är småbarnsförälder och jobbar heltid med nåt enstaka dygnspass? Kroppen kanske är så pass sliten att den ska värka? Stel och öm? Man kanske bara ska acceptera att man blivit äldre? Fast i min värld ska man inte vara så här vid 34 års ålder. Man borde vara pigg! Rask och energisk, precis som jag var för några år sen! 

Ja.. Detta får tiden utvisa. Har skrivit en lång lång lista på alla symptom jag har... Och den är lång ;)

Nu håller jag faktiskt tummarna på att dom hittar nåt, det skulle vara en befrielse!

God natt på er och ta hand om varandra <3

//fiia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar