måndag 23 februari 2015

Vänder det nu?

Nu börjar det kännas lite bättre. Hjärnan måste få hinna ikapp. Känner att det kanske går på rätt håll nu. 
Men ett litet bakslag åkte jag på. Tänkte minsann ge mig på medelgympa i lördags. Sagt och gjort.. Medans tösen gympade på sitt håll gick jag in i hallen vid sidan om för att köra ett pass. Åh vad jag längtat efter min gympa! Det var så jäkla kul! Ända fram tills det var ca 20 minuter kvar av passet. Då började det göra riktigt ont i ryggen och tillslut kunde jag inte lyfta mitt vänstra ben. Besviken och ledsen begav vi oss hem igen efter en lång, varm och härlig bastu. 

Tänkte att det ger nog med sig men ack.. Väldig värk...molande värk som ett bälte runt hela bäckenet, fram i ljumskarna. Strålande ner i benen. Den smärtan känner jag igen. Jag har varit där förr men nu tänkte jag minsann mota olle i grind, som man säger ;)

Ringde till min fysioterapeut och fick en tid redan idag! Så där på en brits tillbringade jag en timme i eftermiddags. Fick sjukskriva mig idag givetvis, vill inte riskera några tunga lyft på jobbet som kan förvärra. Smart tyckte min terapeut ;) 

Så nu är jag ordinerad vila först.. Sen träning med min pilatesboll, VARJE kväll, varm bassängträning och massage. Ja... Känner mig minst sagt gammal. Är det nu alla krämpor börjar? Skulle man inte bli av med smärta genom att gå ner? Tydligen funkar min kropp inte så.. Men jag är ju alltid pigg, har inte ont (förutom lite ryggvärk tidigare), har alltid varit den raska som springer omkring som en yr höna. Så varifrån kom detta!? Medelåldern? 

Min kropp värker mer nu faktiskt...eller? Inbillar jag mig bara det? Nä... Jag tror faktiskt att jag har mer ont i kroppen nu. Det kanske lägger sig med tiden.

Känner i alla fall att det blivit bättre med spolningarna. Känner mig inte lika förtvivlad och hopplös längre ;) 
Antar att man åker ner i svackor ibland. Nya tag nu inför torsdagens invägning :) 

Ta hand om er

//fiia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar