måndag 29 december 2014

Dags att stressa ner...

Börjar öka kraven på mig själv nu och känner att jag börjar få en ytlig snabb andning. Och det är inget bra tecken.  Gör en enorm lista i huvudet på allt jag måste hinna med med innan nyårsafton.. Jobba, handla det sista.. Städa.. Möblera om.. Duka.. Pynta.. Göra mig iordning.. Och till sist laga mat.. 
Har lärt mig att titta efter signalerna och känner igen dom ganska snabbt. Tur är det. Har varit där innan och vill absolut inte komma dit igen! Hade alldeles för många kriser i livet på samma gång plus mitt otroliga "jaggöralltsomallabermigom" och "kanintesäganej".
Jag är medveten.. Därför är jag på väg. 

Pratade lite med min man häromkvällen om innan och efter mitt ingrepp och han var så glad över skillnaden! Nu är jag mycket lugnare, tryggare, gladare, säker och tonvis med tålamod tycker han och jag måste nog hålla med.. Jag känner förändringen också :)
Men det är lätt att falla in i gamla mönster..

Samtidigt ser jag fram emot en härlig nyårsafton i glada familj/ vänners lag. Kommer att bli så roligt! 

Annars tuggar jag på och spolar som vanligt. Smygvägde mig imorse och tycker mig se en liiiiten nedgång ;) 
Vi får se hur det går på torsdag :)
Gott slut alla fina! 

//fiia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar