onsdag 13 maj 2015

Här är jag!

Sötegöte vad tiden går! En hel månad sen förra inlägget! Ska verkligen försöka bättra mig nu. Jag har sedan förra inlägget hunnit byta jobb så det har varit lite omställningar på det planet. Nya förskoletider, nya arbetstider/rutiner och möten här och där :)
Men nu ska det vär reda sig med den saken, har varit igång nu i två veckor och känner mig inkörd nu. Har ju trots allt jobbat där innan i många år ;) härligt i alla fall att få komma tillbaka!

Som ni kanske minns så har jag ju nått min målvikt och håller på att fasa ut mina spolningar och jag tycker banne mig att det går riktigt bra! Frukosten spolar jag inte numera och dom dagar jag jobbar så spolar jag inte heller lunchen och det går hur bra som helst! Det var lite läskigt i början och jag trodde att jag skulle gå upp i vikt efter första frukosten utan spolning men det gjorde jag ju inte ;)

Det är lite som att lära sig cykla... Man måste våga släppa taget. När jag är hemma spolar jag lunch och middag. Vi ska ju inte skippa spolningen helt utan trappa ner försiktigt och vänja kroppen sakta men säkert. Försöker att leva i nuet så mycket som möjligt och inte oroa mig för hur det ska bli när knappen inte finns. 

Det är bara så synd att alla andra stör sig så mycket på den. Den första frågan jag får nu när jag har nått min målvikt är om jag tagit bort den alternativt när den ska bort. Brukar svara att den stör varken mig eller min man så den blir kvar till jag säger nåt annat!

Om jag tar bort den nu och sen går upp igen är ju allt jobb gjort i onödan :/
Nä... Min lille vän får sitta kvar... Det är ju min räddande ängel. 

För övrigt är allt som det brukar. Har ett apännande projekt på gång men inget klart än så det får vänta lite innan det kommer ut, ifall det inte blir nåt :) men kan säga att det är så spännande :) 

Ska försöka hålla er uppdaterade lite oftare nu, håll ut :) 

Kram 
//fiia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar