måndag 25 maj 2015

Detta kunde man inte tro!

Som jag skrev för ett tag sen kommer det hända lite grejer för mig och de mina. 

Jag blev kontaktad för någon vecka sen av Marcus som jobbar på sveriges radio P1. Han hade läst min blogg och tyckte jag skrev väldigt bra, roligt men samtidigt personligt. Fruktansvärt roligt tycker jag! Ett litet kvitto :)

Anledningen till att han hörde av sig till mig var att han ska producera ett radioprogram som ska sändas i slutet av sommaren på SRP1. Programmet ska handla om övervikt och har den lite lätt provocerande titlen fetmaland. Det gjordes ett liknande program förra året som hette cancerland och som handlade om cancer förstås. 

Jag, svägerskan, brorsan och syrran ska medverka i ett reportage i detta pogrammet. Självklart tackade vi ja.. Kan vi hjälpa en som har det svårt är det värt det alla gånger! 

Så om allt går som det ska så kommer detta att spelas in nu på fredag och sen valsas runt och redigeras lite i sommar och förhoppningsvis får vi höra resultatet i slutet av sommaren :) 
Det ni! :D 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar