måndag 12 januari 2015

"Inte" vara på väg..?

Hej på er :)

Idag är det spännande! Ska på 6 månaders besiktning på KC. Tog prover i måndags som ska jämföras med dom jag tog innan ingreppet :) ska bli kul och se om det är någon skillnad. 

Ska mätas och vägas också. Det blir lite nervigt då jag vet att jag väger mer på den vågen än hemma :/ men några kilo har jag nog tappat sen den 12 juni hahaha 

Vi människor är ju alltid på väg. På väg till olika ställen. På väg mot olika mål. Iallafall har jag varit på väg hela mitt liv. På väg till att bli smal. Levt i framtiden och glömt bort att leva i nuet lite. Levt med tanken hur det skulle kännas att vara normal/smal. Att "snart är jag smal och då börjar minsann livet, då kan jag göra alla saker jag vill, köpa kläder som passar". 

Känner att jag snart nått mitt största mål i livet, min största oro och problem är snart ett minne blott och jag är längre inte på väg. Jag är inte på väg att bli smal. Då undrar jag: hur ska det gå?! Kan jag "inte" vara på väg? Kan jag tillåta mig själv att inte vara på väg? 

Det kommer att vara en helt ny känsla. Att vara nöjd. Hur känns det? Att vara nöjd över sig själv? Att jag duger faktiskt som jag är. Behöver inte högprestera för att känna att jag duger. Jag kanske kan säga ifrån när jag inte vill eller orkar. 

Jag är inte där än men det kryper närmre och jag börjar fundera lite på hur det kommer att kännas. Att vara klar. Färdig. I mål.... Ljuva tanke <3
Men självkänslan och självförtroendet har tagit några stora kliv uppåt i takt med att kilona rasar. Jag kan. Lilla jag kan :D

Kram till er 

//fia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar